Alla inlägg under december 2010

Av Izabelle Jonasson - 30 december 2010 17:15

Idag var en dag som mamma och pappa bjöd hem mormor och morfar för att bjuda dem på middag.

Det var ingen vanlig middag, vi firade mormors och morfars bröllopsdag. Dem har varit gifta i 59 år !

Inte dåligt det, roligt att sitta och lyssna på dem när dem små bråka och när dem inte är överens över huvudtaget.

Annars den här dagen var bara en sån dag som heter - Ta det lugnt! En sån dag var det   



  

Nyponsoppa, grädde och mandelbiskvier Mums !

 

// Izabelle


Av Izabelle Jonasson - 29 december 2010 16:07

Dagen började med att jag direkt tänkte på pengar när jag vaknade !

Jag började kolla hur mycket det kostar att ha med mig Hedda till skolan. Bara upp stallningen kostar ju 2000 kr och sen kall hyra på 300 kr till, sen ska jag ha ett till lägg om helgen och då är det 350 kr, sen hennes foder som kostar typ 150 kr typ sen hennes försäkring som är 200-250 kr månaden. Blir lite det där ! DYRT    Och busskortet jag behöver från Ronneby till olofström kostar 890 kr per månad ! GALET !

Jag fundera på att åka in till Karlskrona någon dag och köpa en ny mobil. Fundera på det...


Resten av dagen åkte jag till stallet ungefär vid 1 sen tog jag in Hedda hjärtat och skulle pröva hennes nya grimma, DEN PASSADE INTE ! Så blir att lämna tillbaka den !   

Sen blev det att borsta henne och mysa hon fick även pröva min mössa efter hon fått pröva den och så gick vi ut och gick jag och min dam. Mysigt hade vi i vårt vinterland. Hon blev mycket gladare när vi var på väg hem igen. När vi kom tillbaka till stallet stog dem andra pollarna och väntade på oss.

Sen var det in i stallet och mocka boxarna tog inte så lång tid.


När jag kom hem blev det egen pressad apelsinjuice och skink smörgås och mys med katten.

Min kväll kommer bestå av att städa rummet, ut och gå och sen slappa i soffan vid TV eller sängen och se film!




                           





                            

                                                  
  Min kärlek !
     



 

 

 //  Izabelle


Av Izabelle Jonasson - 28 december 2010 17:40

Jahopp, nu har jag skapat en blogg. Något som jag aldrig ha gjort förut.

Denna blogg kommer handla om hästar och min resa till att bli hästskötare.

Jag kom in på skolan jag sökte    Så nu börjar jag den 24/1-11 !


Jag ska ha med mig min lilla stjärna till skolan med !


Igår var jag, mamma och pappa i tingsryd och det slutade med att jag fick ridhjälm, ridstövlar, ridvantar och en grimma till min flicka ! :)


  



Har inget mer att säga idag men men och kvinnor !


Ha det gott!


// Izabelle

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min väg mot hästskötare !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
December 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards