Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Söndag

Av Izabelle Jonasson - 2 januari 2011 18:07

Dagen började med att pappa kom in och väckte mig kvart över 10. Var lite smått sur då. Men när man väl kommer upp är det ingen fara.

Klockan halv tolv körde pappa mig till stallet där jag mötte Anna.

Vi tog in hästarna och började borsta dem. Anna´s dotter hade tagit pälsglans på alla hästarna så dem var rena, fina och lena   

Sen var det bara ut och rida i snön. Men det var jätte halt så vi red bort till vägen där dom inte ha skottat/plogat något för att kunna hålla igång lite. Men på vägen dit mötte vi en läskig soptunna. Det var lagom kul sitta där och hoppas på att hon inte skulle fjanta och trilla med mig. Men som tur väl gick det bra. När vi kom in på en annan liten väg så ville Hedda inte gå där jag ville ha henne så hon gick från sida till sida och ena sida var ju Anna med Tilda så Hedda gick och knuffade på Tilda och JA, jag tror hon gjorde det med flit. När vi kommer fram till vägen vi skulle hålla fart så vänder Hedda sig om och kolla typ som hon tänkte " ska vi verkligen gå här? " Hon gick och kollade bakåt en stund för att se att Tilda följde med. Sen var det fart kan jag säga. Min lilla dam blev en piggelin ! Var bara att hålla i sig och följa med. Hon kan vägen och så jag litar på mitt hjärta. 

Efter ridturen så mockade jag och Anna boxarna och pratade. Det är trevligt att vara med Anna hon är snäll och lärt mig mycket !  

Jag invigde mina ridstövlar också idag, dem var jätte sköna att rida i.

Toppen stövlar jag fick av mamma och pappa   


Resten av dagen ha varit lugn, och kvällen består av film och slapp.

Imorgon blir det börjes med Anna och hennes dotter.


  

  



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Izabelle Jonasson - 24 januari 2011 22:45


Första dagen i skolan ! Pirr i magen som bara den ! Vi skulle vara i Olofström klockan 10:00 för upprop och information. Det började med att vi körde hemifrån uungefär vid 8. pappa hade tagit ledigt för att köra mig    Sen var det att åka run...

Av Izabelle Jonasson - 10 januari 2011 22:15

Denna dagen har jag ungfär inget att säga om.. Ha varit en tråkig dag rakt upp och ner. Kanske ska jag åka till Halmstad i helgen, men bara kanske det vill säga. Annars så ha dte varit att ligga i soffan och pratat då och då med mamma      ...

Av Izabelle Jonasson - 9 januari 2011 19:05

Jag vaknade vid 10 idag och gick upp och pratade med mamma och pappa. Sen var det att slappa till klockan blev halv ett så åkte jag till stallet. Så mötte jag Anna och hennes dotter där! Sen tog vi in hästarna och gjorde dom iordning och sen bar de...

Av Izabelle Jonasson - 8 januari 2011 23:30

Jag vaknade av att mammas mobil ringde flera gånger. Blev redigt irreterad och fattade inte varför hon inte svarade i sin mobil?!?! Så jag gick upp och svarade i hennes mobil och dte var min syster. Men mamma och pappa var inte hemma och deras mobi...

Av Izabelle Jonasson - 7 januari 2011 23:30


Fredag! Jag fick sova hur länge jag ville idag, så jag vaknade vid 11. Men jag förstod inte varför mamma och pappa hade väckte mig ? När jag kom ut i köket låg det en liten lapp med saker jag skulle göra.... Mamma och pappa hade åkte till min pap...

Presentation


Min väg mot hästskötare !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Länkar

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards